الرئيسيةUncategorizedThe Impact of Sudan’s Efforts to Attract Foreign Investment on Economic Development in Sudan

The Impact of Sudan’s Efforts to Attract Foreign Investment on Economic Development in Sudan

عنوان البحث

The Impact of Sudan’s Efforts to Attract Foreign Investment on Economic Development in Sudan: Analytical Study 1996 – 2013

أثر جهود السودان فى جذب الاستثمار الأجنبي على التنمية الاقتصادية: دراسة تحليلية فى الفترة من 1996م – 2013

إعداد Dr. Mutaz Yousif Ahmed Abuagl: University of the People-USA – California

د. معتز يوسف أحمد أبو عاقلة

العدد المجلد الاول – العدد الثاني
الصفحات
رابط التحميل اضغط هنا
اللغة الأساسية الانجليزية
الكلمات المفتاحية التنمية الاقتصادية، الاستثمار الأجنبي، النمو الاقتصادي، السودان

economic development, foreign investment, Economic growth, Sudan

ملخص البحث

This research aims to know the impact of Sudan’s efforts in attracting foreign investment on economic development. Sudan has made great efforts to attract foreign investment to Sudan and used many methods of stimulation and encouragement. There is no doubt that attracting foreign investment to Sudan has a significant impact on economic development, highlighting the importance of this study is from several aspects. From a scientific point of view, although there are studies that dealt with Sudan’s efforts to attract investment, there is still a need for more studies in this field, especially after countries compete to attract foreign investments. Therefore, it is expected that this study will constitute an addition in this field. As for the practical aspect: it is expected that this study and its findings will be useful for the economic decision-makers in the country, and one of the most important findings of the study is that foreign investments help raise economic growth rates, and the most important recommendations are to work on removing all the obstacles that Stand in the way of foreign investment in Sudan.

يهدف هذا البحث لمعرفة أثر جهود السودان فى جذب الاستثمار الأجنبي على التنمية الاقتصادية، فقد بذل السودان جهودًا كبيره فى سبيل جذب الاستثمار الأحنبي الى السودان وأستخدم الكثير من طرق التحفيز والتشجيع، ولا شك أن جذب الاستثمار الأجنبي للسودان له تأثير كبير على التنمية الاقتصادية، تبرز أهمية هذه الدراسة من عدة جوانب فمن الناحية العلمية بالرغم من وجود الدراسات التي تناولت جهود السودان فى جذب الاستثمار الا أنه مازالت الحاجة قائمة لمزيد من الدراسات في هذا المجال، خاصة بعد تنافس الدول لجذب الاستثمارات الأجنبية، وعليه يتوقع أن تشكل هذه الدراسة إضافة في هذا المجال، أما من الناحية العملية: فيتوقع أن تكون هذه الدراسة وما تتوصل اليه من نتائج مفيدة بالنسبة لمتخذي القرار الاقتصادي في البلاد، ومن أهم النتائج التى توصلت لها الدراسة أن الاستثمارات الأجنبية تساعد في رفع معدلات النمو الاقتصادي، وأهم التوصيات لابد من العمل على ازالة كل العقبات التى تقف فى طريق الاستثمار الاجنبي للسودان.

ArabicChinese (Simplified)DutchEnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish
Open chat
كيف يمكنني مساعدتك